Stravenky můžete uplatnit v rámci partnerských restaurací nebo v obchodních řetězcích po celé České republice. Seznam míst, kde s Naší stravenkou zaplatíte naleznete v sekci Akceptační místa.
Stravenky pro zaměstnance jsou určeny na nákup potravin. Nemůžete s nimi zaplatit alkoholické nápoje, tabákové výrobky, drogerii nebo třeba oblečení.
Vracení peněz za nevyčerpanou hodnotu stravenky není pro obchodníka povinností. V lepším případě vám prodavači na stravenku vrátí v řádu jednotek korun. Ve svém vlastním zájmu byste se proto měli snažit vyčerpat 100 % hodnoty stravenky.
Naše stravenka pro vás postupně buduje širokou akceptační síť restaurací. S Naší stravenkou můžete platit například v obchodních řetězcích Albert, Tesco, Billa, Globus, Lidl, Kaufland. Zaměstnavatel navíc u Naší stravenky neplatí žádnou provizi prodejci stravenek.
Stravenky patří mezi daňově uznatelné náklady, a to od ledna 2024 bez jakékoliv dřívější limitace 55 % z hodnoty. Tuto částku si tedy lze odečíst ze základu daně při splnění všech potřebných podmínek daných zákonem č. 586/1992 Sb.
Zákoník práce ukládá zaměstnavateli povinnost umožnit svým pracovníkům stravování. V souladu se zákoníkem práce a zákonem o daních z příjmů má dále zaměstnavatel možnost na stravování přispívat ve formě stravenek, které může zaměstnanci hradit až do 100 % jejich nominální hodnoty. Takto vynaložené výdaje zaměstnavatele pak spadají do daňově uznatelných nákladů a tím, že nad osvobozenou limitu se již jedná o zdanitelný příjem pro zaměstnance.
Od ledna 2024 platí nová vyhláška, podle níž vzrostlo maximální tuzemské stravné na 166 Kč na den. Právě z této částky se vypočítává výše osvobozených příjmů zaměstnance. Limit osvobozeného příjmu činí 70 % z částky 166 Kč, tedy 116,20 Kč na základě prokázání 3 hodin práce v příslušném dni.
Pokud ponecháte příspěvek zaměstnavatele 55 % a spoluúčast zaměstnance 45 % jako v předcházejících letech, hodnota stravenky, při které může zaměstnavatel uplatnit maximální částku jako daňový náklad, je 211 Kč.
V případě poskytnutí stravovacího příspěvku nad limit bude tato částka u zaměstnance představovat zdanitelný příjem, který podléhá odvodům na sociální a zdravotní pojištění. Tento zdanitelný příjem pak sráží a odvádí zaměstnavatel.
Přihlaste do Uživatelského účtu a zvolte možnost "Objednávka stravenek". Dále vyplníte údaje pro zaměstnance a objednávku odešlete. Objednávku lze vytvořit ručním zadáním, nebo vyplněním importního souboru, který je ke stažení v Uživatelském účtu. Stravenky dorazí do 5 pracovních dnů po spárování vámi zaslané platby.
Přihlaste do Uživatelského účtu a zvolte možnost "Objednávka karet". Dále vyplníte údaje pro zaměstnance a objednávku odešlete. Objednávku lze vytvořit ručním zadáním, nebo vyplněním importního souboru, který je ke stažení v Uživatelském účtu. Stravenkové karty dorazí do 7 pracovních dnů po spárování vámi zaslané platby. Dalším krokem bude dobití stravenkových karet.
Přihlaste do Uživatelského účtu a zvolte možnost "Objednávka stravenek". Dále vyplníte údaje pro zaměstnance a objednávku odešlete. Objednávku lze vytvořit ručním zadáním, nebo vyplněním importního souboru, který je ke stažení v Uživatelském účtu. Stravenkové karty budou dobity do 2 pracovních dnů po spárování vámi zaslané platby.
Přechod z papírových stravenek na elektronické je jednoduchý. Nejprve je nutné objednat stravenkové karty pro vaše zaměstnance.
Pokud objednáváte stravenky importním souborem, změňte typ stravenky (P = papírové nebo E = elektronické) v posledním sloupci. V případě, že objednáváte ručním zadáním, změňte typ stravenky v příslušném sloupci.
Stravenky Vám nikdy nepropadnou, po každé transakci Vám přijde SMS se zůstatkem a u obchodníků vždy platíte přesnou sumu nákupu. Navíc máte k dispozici mobilní aplikaci Naše stravenka, díky které máte kdykoli po ruce přehled o transakcích, zůstatcích a zároveň přístup do Bonusového klubu, kde na Vás čekají až 40% slevy na nákupy u našich partnerů. Se stravenkovou kartou můžete platit své nákupy například v řetězcích Albert, Tesco, Billa, Globus, Lidl nebo Kaufland.
V případě vystavení stravenkové karty, je potřeba se přihlásit do Uživatelského účtu a zvolit možnost "Objednávka karet". Dále pak dle postupu vyplníte údaje pro zaměstnance a objednávku odešlete. Karta dorazí do 7 pracovních dnů po spárování vámi zaslané platby.
Doručení stravenek trvá 5 pracovních dnů od připsání platby na náš účet. Průběh objednávek můžete sledovat v Uživatelském účtu. Jakmile bude zásilka odeslána, budete mít ve vašem Uživatelském účtu v detailu objednávky uvedeno sledovací číslo zásilky s vašimi stravenkami.
Objednávka a výroba karet trvá přibližně 7 dnů i s jejich doručením. Karty k vám odesíláme do 7 pracovních dnů od připsání platby za jejich výrobu na náš účet. Ihned po objednání karet, nemají karty své číslo, a proto je není možné dobít. Je třeba vyčkat, až bude objednávka schválena. Po schválení je kartám přiděleno číslo a lze provést dobití stravenkových karet. Stav objednávky (zda mají již číslo nebo ne, vidí zaměstnavatel ve svém účtu, v přehledu objednávek karet).
Stravenkové karty budou dobity do 2 pracovních dnů po spárování vámi zaslané platby.
Přihlaste se do Uživatelského účtu a v detailu objednávky naleznete aktuální stav objednávky a číslo zásilky, která obsahuje vaše stravenky.
Vámi zaslaná platba bude s objednávkou spárována ručně. Tím, že tento proces neproběhne automaticky, může dojít ke zdržení/prodloužení doby zpracování vaší objednávky.
Objednávku je možné vystornovat pouze před odesláním stravenek do výroby, kam jsou stravenky odeslány ihned po spárování platby za objednávku. Objednávku je možné zrušit v Uživatelském účtu v Detailu objednávky – Zrušit objednávku.
Objednávku je možné vystornovat pouze před odesláním požadavku na dobití karet, kam je požadavek odeslán ihned po spárování platby za objednávku. Objednávku je možné zrušit v Uživatelském účtu v Detailu objednávky – Zrušit objednávku.
Zašlete nám e-mail na obchod@nasestravenka.cz, do kterého uveďte vaše IČ, novou adresu a datum změny. Údaje následně změníme v našem systému.
Možná jste již v minulosti zavedení stravenek zvažovali, nakonec vás ale odradila výše provize stravenkovým firmám. V tom případě pro vás máme dobrou zprávu, Naše stravenka si při proplácení stravenek účtuje nejmenší provizi, a to 2,5 % + DPH. Spočítejte si, kolik s Naší stravenkou ušetříte oproti současným stravenkám.
On-line smlouvu a podrobné podmínky spolupráce s Naší stravenkou najdete na stránkách http://nasestravenka.cz/restaurace. Smlouvu zvládnete uzavřít během 10 minut a věřte, že vám Naše stravenka pomůže oslovit nové zákazníky. Některé průzkumy tvrdí, že restaurace, která nepřijímá stravenky, přichází až o polovinu hostů a že se stravenky vyplatí i s ohledem na náklady na administrativu a provize. S Naší stravenkou navíc platíte nejnižší provizi na českém trhu. Zkuste to.
Přihlaste se do Uživatelského účtu. Jděte do sekce Nastavení, dále Provozovny a zvolte možnost „přidat provozovnu“. Zde vyplníte potřebné údaje.
Pro aktivaci terminálů ve vaší provozovně je nutné znát tyto údaje:
Acquirer ID = název banky, která vám poskytuje platební terminál
Merchant ID = MID = číslo obchodníka, pod kterým jste jako restaurace evidována u banky, která vám poskytuje platební terminál
Číslo obchodníka je uvedeno např. na terminále, na účtence, na výpisu transakcí nebo vám poradí banka, která vám terminál poskytuje.
Např. pokud máte terminály od ČSOB = MID je osmimístné číslo začínající na číslici 5. V případě, že vám terminály poskytuje Komerční banka = MID je osmimístné číslo začínající na číslici 8.
Nový terminál si můžete nastavit v Uživatelském účtu – sekce Nastavení, dále Provozovny nebo nám zaslat údaje o terminále e-mailem na obchod@nasestravenka.cz, do emailu nezapomeňte napsat IČO společnosti a název + adresu provozovny.
Jakmile terminály pro příjem elektronických stravenek nastavíme v našem systému, služba bude aktivní do 24 hodin.
ACQ neboli Acquirer ID je název banky, která vám poskytuje platební terminály.
MID neboli Merchant ID je číslo obchodníka, pod kterým jste jako restaurace evidována u banky, která vám poskytuje platební terminál. Číslo obchodníka lze naleznout např. na terminále, na účtence, na výpisu transakcí nebo vám poradí banka, která vám terminál poskytuje.
Např. pokud máte terminály od ČSOB = MID je osmimístné číslo začínající na číslici 5. V případě, že vám terminály poskytuje Komerční banka = MID je osmimístné číslo začínající na číslici 8 nebo číslo devítimístné začínající na číslici 9.
Zašlete nám na e-mail obchod@nasestravenka.cz údaje o zamítnuté platbě, které budou obsahovat:
– jméno a příjmení držitele karty
– poslední čtyři čísla stravenkové karty
– datum a čas
– název provozovny a IČO vaší společnosti
Daný požadavek prověříme v bance a budeme vás informovat, z jakého důvodu platba neprošla popř. byla zamítnuta.
Pro vrácení stravenek je nutné vytvořit výčetku (vzor výčetky naleznete na http://nasestravenka.cz/restaurace) a spolu se stravenkami prostřednictvím držitele poštovní licence (např. České pošty) zašlete na adresu:
Benefity a.s., Podvihovská 304/12 – ODNOS 746 99 DEPO OPAVA 70
Výčetku také můžete vytvořit on-line ve svém Uživatelském účtu, pomocí prokliku „Nová výčetka“.
Stravenky nijak nesešívejte a nesponkujte. Není potřeba je dělit na různé nominální hodnoty. Po jejich zpracování bude na e-mail kontaktní osoby odeslán daňový doklad. Peníze za vámi zaslané stravenky vám převedeme na bankovní účet, který je uveden ve smlouvě. Nebude to trvat déle než 5 pracovních dnů od chvíle, kdy byly stravenky doručeny k nám ke kontrolnímu přepočtu.
Elektronická stravenka funguje jako standardní platební karta Mastercard. Z provedených transakcí se strhávají provizní poplatky ve výši 2,5 % a proplácení elektronických stravenek probíhá dle podmínek banky, se kterou máte uzavřenou smlouvu.
Provedené transakce si můžete zkontrolovat ve výpisu z banky, která vám terminál poskytuje a dále v Uživatelském účtu – sekce Transakce.
Nevystavujeme žádný daňový doklad.
Zašlete nám e-mail na obchod@nasestravenka.cz.
Změna kontaktní osoby – do e-mailu napište IČO vaší společnosti a my vám zašleme formulář pro změnu kontaktní osoby. Po obdržení podepsaného a vyplněného formuláře vám bude kontaktní osoba změněna.
Nové fakturační údaje – do e-mailu uveďte vaše IČO, novou adresu a datum změny. Následně vaše údaje změníme v našem systému.
Zašlete nám tuto informaci na e-mail obchod@nasestravenka.cz, připište IČO společnosti, nový bankovní účet a my vám zašleme formulář pro změnu bankovního účtu, který je potřeba podepsat a zaslat nám zpět.
Následně bankovní účet změníme v našem systému.
Zašlete nám tuto informaci na e-mail obchod@nasestravenka.cz, připište IČO společnosti a my vám zašleme formulář výpovědi.
Stravenkové karty a stravenky významně plní svou motivační roli. Nesplývají s vyplacenou mzdou, a proto jsou mezi zaměstnanci vnímány jako benefit, který jim jejich zaměstnavatel může poskytovat za odměnu a nad rámec standardní mzdy.
Vzhledem k tomu, že se opět zvýšila i průměrná cena oběda, stravenky výrazně napomáhají šetřit čistý příjem v domácnostech.
Stravenky můžete použít výhradně na nákup potravin, nikoli kosmetiky, drogerie, oblečení nebo alkoholu. Seznam akceptačních míst, kde můžete Naši stravenku uplatnit, nalznete ZDE.
Dopis, který obdržíte společně se stravenkovou kartou, vás odkazuje na webové stránky, kde provedete aktivaci stravenkové karty: www.nasestravenka.cz/employee/registration.
Pro aktivaci zadáte e-mailovou adresu, na kterou vám zašleme e-mail pro nastavení hesla k vašemu Uživatelskému účtu. Po nastavení hesla k Uživatelskému účtu budete mít možnost pokračovat v aktivaci stravenkové karty zadáním telefonního čísla na váš mobilní telefon, na který vám budeme zasílat informační SMS (PIN, zůstatek na kartě, informace o dobití). Aktivaci dokončíte zadáním identifikačního čísla karty a posledních čtyř čísel na kartě – obojí je uvedeno v dopise, který jste obdrželi společně se stravenkovou kartou. Po dokončení aktivace obdržíte PIN ke kartě prostřednictvím SMS zprávy.
V případě, že se aktivace stravenkové karty nezdařila, kontaktujte nás e-mailem na obchod@nasestravenka.cz nebo na čísle 840 236 236 (po–pá 8–18). K prověření budeme potřebovat jméno a příjmení držitele karty a poslední čtyři čísla ze stravenkové karty.
Zašlete nám e-mail na obchod@nasestravenka.cz, do kterého uveďte vaše jméno, příjmení, osobní číslo a název zaměstnavatele. Následně vám zašleme potřebné údaje pro dokončení aktivace stravenkové karty.
Nejprve je nutné stravenkovou kartu zablokovat u ČSOB na čísle 499 900 202 (NONSTOP). Následně požádejte svého zaměstnavatele o objednání Obnovené karty a o převedení zůstatku ze Zablokované karty na Obnovenou kartu.
Změna PIN – v kterémkoliv bankomatu společnosti ČSOB.
Zapomenutý PIN – PIN, který vám přišel po aktivaci karty, lze jednoduše opětovně zaslat z vašeho Uživatelského účtu na stránkách www.nasestravenka.cz, nebo z mobilní aplikace Naše stravenka. Opětovné zaslání PINu lze provést v záložce Moje karty.
Mohlo dojít ke krátkodobému výpadku služeb operátora. Informace o aktuálním zůstatku/příchozích transakcích/odchozích transakcích naleznete ve svém Uživatelském účtu, nebo v mobilní aplikaci Naše stravenka.
Slevové kupóny naleznete po přihlášení ve svém Uživatelském účtu pod záložkou Bonusy včetně jejich promo kódů a podmínek k uplatnění slev u našich partnerů.
Pokud používáte mobilní aplikaci, slevy naleznete v sekci Bonus – Slevové kupóny. Pokud jste nenašli kupony v mobilní aplikaci, zřejmě jste při aktivaci karty nepotvrdili "Souhlas s podmínkami nabídky produktů, služeb a informací o novinkách, a to včetně zasílání slevových kupónů a výhod partnerů a jiných obchodníků". Tento souhlas je možné dodatečně potvrdit v Uživatelském účtu v sekci Nastavení, dále Osobní údaje.
Změna čísla nebo e-mailu – v Uživatelském účtu, záložka Nastavení, dále Osobní údaje.
Změna hesla – v Uživatelském účtu, záložka Nastavení, dále „změna hesla“.
Pokud jste požádali o změnu hesla a neobdrželi jste e-mail, překontrolujte si, zda vámi zadaný e-mail se shoduje s tím, který jste zadali při aktivaci stravenkové karty.
Překontrolujte si aktuální zůstatek na vaší stravenkové kartě, k tomu vám poslouží Uživatelský účet, nebo mobilní aplikace Naše stravenka. Případně ověřte, zda se vámi navštívená restaurace/provozovna skutečně nachází v naší akceptační mapě.
V případě, že máte dostatečný zůstatek a restaurace se nachází v naší akceptační mapě zašlete nám na e-mail obchod@nasestravenka.cz údaje o zamítnuté platbě:
– jméno a příjmení držitele karty + poslední 4 čísla karty
– datum a čas, kdy se vám nepodařilo zaplatit
– název provozovny, ve které vám byla platba zamítnuta
Daný požadavek prověříme v bance a budeme vás informovat, z jakého důvodu platba neprošla, popř. byla zamítnuta.
Navštivte naše webové stránky www.nasestravenka.cz, v sekci Zaměstnanec nebo Zaměstnavatel klikněte na "doporučit firmu". Vyplňte formulář a my Zaměstnavatele na základě vašeho doporučení budeme co nevidět kontaktovat.
Navštivte naše webové stránky www.nasestravenka.cz, v sekcích Zaměstnanec nebo Zaměstnavatel klikněte na "doporučit provozovnu", poté vyplňte formulář a my na základě vašeho přání restauraci oslovíme.